onsdag 23 november 2016

Tecknat mig Volati stamaktier

Nu har jag tecknat mig för minimum antalet 200st aktier inför Volati ABs börsintroduktion och då börskursen är fastställt till 58kr/aktie så blir det totalt 11600kr. Planen för denna investering är som följande.


  • Om jag får tilldelning kan det hända att det blir en stark uppgång den första börsdagen och om detta sker kommer jag troligen att sälja för att ta en snabbvinst och köpa in senare när börskursen eventuellt går ner igen.
  • Om det inte blir någon snabb uppgång kommer jag att behålla aktierna långsiktigt då jag tycker att ledningen och huvudägarna har verkligen gjort ett bra jobb hittills med lyckade företagsköp och en lysande tillväxt.
  • Får jag ingen tilldelning kommer jag troligen köpa på mig mer Volati preferensaktier och köpa på mig stamaktier längre fram när börskursen är lite mer human.
Hur som helst kommer det att bli intressant att se hur det går för företaget och det skulle inte förvåna mig att det kan bli som ett nytt Hexagon.

Har du tecknat dig för Volati eller kanske någon annan börsintroduktion.

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Volati Preferens och har tecknat aktier i nyemissionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar