onsdag 30 november 2016

Bra start för Volati men ingen tilldelning

Idag börsnoterades Volatis stamaktie och fick direkt en bra starta. Teckningskursen var satt till 58 kr och när detta skrivs ligger kursen på 63,5 kr, en uppgång på 5,5 kr per aktie.

Aktien övertecknades rejält och tyvärr fick jag ingen tilldelning. En riktigt dålig start på denna onsdag för mig. 😢

Nu måste jag tänka ut vad nästa plan är. Ska jag vänta och köpa stamaktien vid en rekyl? Eller ska jag köpa direkt? Vi får se jag måste komma igen min lilla depression efter att jag inte fått några aktier och ta ett beslut därefter. Kanske hittar jag något annat att investera i. Jag äger ju sedan tidigare Volati preferens aktier och eventuellt utökar jag där istället.

Hur gick det för dig? Fick du någon tilldelning?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag äger aktier i Volati Preferens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar