fredag 11 november 2016

Några köp P&G, Ratos, Coca-Cola

Igår och idag gjorde jag ett antal köp i Procter & Gamble, Coca-Cola och Ratos.

De Amerikanska aktierna köpte jag mest för att Nordnet erbjöd courtage fri handel och att de ger en bra direktavkastning som även höjs varje år. Ex. Procter & Gamble har höjt sin utdelning i 59 år så jag räknar med att den ska höjas i minst 20 år till. 😊

Största köpet var P&G och här hittar du gårdagens lilla minianalys av företaget. Stort, stabilt, hög utdelning och växande företag - perfekt för mig som söker just detta.



Jag gjorde även mindre köp av 20st Ratos B idag som också ger en rejäl direktavkastning och nu även börjar sälja ut lite av sina företag. Detta med vinst också vilket är bra för en gångs skull. Läs gärna min analys om Ratos.

Nu vankas helgen och jag ska försöka ta mig tid att hitta några fler företag att investera i. Som jag skrivit förr har jag fört ganska mycket pengar i början av veckan och portföljen innehåller just nu en majoritet av likvida medel. Jag har dock inte alltid för bråttom utan investerar lite smått när jag hittar bra tillfällen.

Självklart kommer du att få läsa allt om mina köp här på bloggen.

Bild från Pixabay.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar