söndag 6 november 2016

Vad händer efter presidentvalet?

Ingen har nog missat att presidentvalet i USA avgörs nu på Tisdag kväll och om en viss Donald Trump skulle bli president så lär det dippa till lite på världens börser. Jag misstänker att sannolikheten att Trump vinner är ganska stor och då jag är väldigt likvid just nu bör det finnas chanser att köpa till lite aktier billigare än normalt.

Jag väntar och ser vad som händer på Onsdag och håller tummarna för en nedgång så att jag kan börja investera mer på börsen. Detta kanske låter kortsiktigt men det är ju alltid en bra idé att försöka köpa när aktier har gått ner en aning.

Vad ska jag då köpa?

Som det ser ut just nu lutar det åt följande aktier:

Ratos B
Clas Ohlson
Betsson

Vem tror du vinner valet och vilka aktier ligger närmast för köp hos dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar